درمان اندام تناسلی را جدی بگیرید!



درمان زگیل تناسلی که باید زیر نظر خانم ها انجام شود باید از عفونت ویروس پاپیلومای انسانی (HPV) جلوگیری کند و در اسرع وقت انجام شود. خودداری از لمس و سوراخ کردن پوست و شستن کامل دست ها و ناخن ها قبل و بعد از استحمام نیز توصیه می شود. روش های مختلفی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد که بسته به شدت بیماری و شرایط بیمار، پزشک متخصص بهترین را انتخاب می کند. در فرازطب برخی از آن روش ها را معرفی می کنیم

پمادها و کرم های اصلی

پزشک ممکن است در ابتدا از پمادها و کرم های مخصوص برای درمان زگیل تناسلی استفاده کند. از نمونه های این کرم ها می توان به پروفیلاکسی که حتما باید با تجویز پزشک و نحوه مصرف آن به طور کلی از 3 تا 4 بار در هفته اشاره کرد.

محلول موضعی پودوفیلین یکی از داروهای موثر برای زگیل تناسلی است. البته این روش برای مشاهده نتایج درمان به زمان زیادی نیاز دارد و باید حدود یک تا سه ماه ادامه یابد.

اسید درمانی و استفاده از محلول های اسیدی

محلول های اسیدی مانند تری کلرواستیک اسید، بی کلرواستیک اسید و ... از جمله محلول های اسیدی هستند که در صورت تشخیص پزشک برای درمان زگیل تناسلی مورد استفاده قرار می گیرند. اسید درمانی که بیشتر برای درمان زگیل تناسلی کوچک و مرطوب مناسب است، اغلب برای درمان زگیل تناسلی در مردان استفاده می شود و تأثیر مثبتی دارد.

این محلول های اسیدی توسط پزشک روی زگیل ها استفاده می شود و باید مدتی صبر کنید تا روی پوست خشک شوند. نوع محلول مورد استفاده، اسیدیته آن، تعداد جلسات مورد نیاز و غیره. اطلاعات نیز توسط پزشک تعیین خواهد شد.

روش کرایوتراپی

روش کرایوتراپی به عنوان یکی از موثرترین و ایمن ترین روش ها برای درمان زگیل تناسلی شناخته می شود. روش کرایوتراپی که با انجماد به درمان زگیل تناسلی کمک می کند باید توسط بهترین متخصص زنان در غرب تهران انجام شود تا بتوانید بهترین نتیجه را از این روش بگیرید. همچنین درمان کامل زگیل تناسلی با این روش نیاز به تکرار در جلسات مختلف دارد تا زگیل ها به طور کامل برداشته و از بین بروند.

لیزر درمانی

لیزر درمانی در واقع به از بین بردن زگیل تناسلی با کمک لیزر کمک می کند. این روش درمانی زگیل تناسلی و زائده های گوشتی را در سریع ترین زمان ممکن از بین می برد و همچنین در این روش بخار آزاد شده از زگیل تناسلی و میزان آلودگی آنها بسیار کم خواهد بود. البته بعد از لیزر درمانی برای درمان زگیل تناسلی باید از ساکشن قوی استفاده کرد تا انتشار آلودگی به دیگران یا پزشک کاهش یابد و به حداقل برسد.

جراحی ناحیه تناسلی

اگر زگیل تناسلی بزرگ باشد یا سایر روش‌های درمانی برای از بین بردن آنها مؤثر نباشد، پزشک ممکن است روش‌های جراحی مانند کوتر یا رادیوسرجری (جراحی RF) را در نظر بگیرد.

آیا واکسنی برای درمان زگیل تناسلی وجود دارد؟

در ابتدا متذکر می شویم که برای اکثر بیماری های ناحیه تناسلی واکسن وجود دارد، اما همه افراد به واکسن نیاز ندارند و طبق فرمول پزشکی باید از انجام کارهای غیر ضروری خودداری کنیم.

افرادی که شریک جنسی خود را تغییر می دهند و اغلب رابطه جنسی دارند باید واکسن زگیل تناسلی یا گارداسیل را دریافت کنند، اما افرادی که فقط یک شریک جنسی دارند و زندگی پاکی دارند لزوماً نیازی به تزریق واکسن زگیل تناسلی ندارند. این واکسن به دلیل اینکه یک داروی شیمیایی محسوب می شود می تواند برای متقاضی عوارض ایجاد کند. از عوارض واکسن زگیل تناسلی می توان به درد در محل تزریق اشاره کرد و دوم کاهش فشار خون است که با مصرف غذاهای شیرین و شیرین برطرف می شود تا عوارض حادی برای بیمار ایجاد نکند. بیماران، و راه مناسبی برای پیشگیری از عفونت است.

راه های پیشگیری و درمان زگیل تناسلی

تزریق واکسن گارداسیل: این واکسن می تواند از ابتلا به انواع شناخته شده این ویروس جلوگیری کند و استفاده از این واکسن در پیشگیری از سرطان دهانه رحم نیز موثر است. تزریق واکسن باید قبل از سن فعالیت جنسی انجام شود.

استفاده از کاندوم: استفاده از کاندوم خطر ابتلا به زگیل تناسلی را کاهش می دهد.

با فردی که از سلامتی او مطمئن هستید رابطه برقرار کنید.

پیشگیری از کندیلوما

آیا زگیل تناسلی به طور کامل قابل درمان است؟

روش‌های درمان زگیل تناسلی در واقع به از بین بردن زائده‌هایی که روی پوست ظاهر می‌شوند کمک می‌کند و هیچ‌کدام از آنها درمان قطعی زگیل تناسلی محسوب نمی‌شوند. واقعیت این است که فرد مبتلا به زگیل تناسلی همیشه به ویروس عامل این بیماری مبتلا می شود و حتی اگر زگیل ها و زائده های پوستی ناشی از آن درمان و برداشته شوند، احتمال ابتلای دیگران به زگیل تناسلی یا زگیل تناسلی وجود دارد. ویروسی که باعث آن می شود. آن (HPV) آنها را نیز آلوده کرد و آنها را نیز آلوده کرد.

همچنین ممکن است پس از انجام این روش های درمانی و از بین بردن ضایعات زنانه ای که روی پوست ظاهر می شوند، در آینده دوباره این بیماری بروز کند و دوباره افراد را مبتلا کند. به همین دلیل بهتر است پس از درمان نکات بهداشتی و مراقبتی خاصی را رعایت کنید تا از عود زگیل در بدن خود جلوگیری کنید.

نکات بهداشتی و مراقبت های اولیه برای درمان زگیل تناسلی

هنگام درمان زگیل تناسلی، به طور کلی توصیه می شود که نکات بهداشتی زیر را دنبال کنید تا علائم بهبود را در زمان کمتری مشاهده کنید و به درمان کمک کنید. این مقالات و نکات شامل موارد زیر است:

بهتر است از محصولاتی مانند پرز برای شستشوی اندام تناسلی استفاده نکنید.

از خاراندن ناحیه تناسلی خودداری کنید و آن را خشک نکنید.

برای خود یک رژیم غذایی سالم و مغذی را در نظر بگیرید که از سبزیجات، میوه های تازه، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف استفاده می کند.

برای جلوگیری از گسترش بافت تناسلی به سایر قسمت‌های بدن یا افراد دیگر، بهداشت شخصی و بهداشت کامل را رعایت کنید.

برای از بین بردن موهای زائد ناحیه تناسلی در مورد زگیل تناسلی، بهتر است از تیغ یا قیچی استفاده نکنید، بلکه موها را به تعداد مناسب و نه کم کوتاه کنید.

از رابطه جنسی پرخطر یا ناایمن خودداری کنید و در صورت داشتن رابطه جنسی، حتما از کاندوم استفاده کنید تا احتمال انتقال زگیل تناسلی به شریک زندگی خود را کاهش دهید.

بهتر است از مصرف دخانیات، دخانیات، قلیان و ... خودداری کنید. در طول درمان زگیل تناسلی زیرا احتمال ابتلای افراد سیگاری به زگیل تناسلی یا احتمال عود آن بیشتر است.

زنان مبتلا به زگیل تناسلی بهتر است تحت نظر پزشک باشند و هر سه تا شش ماه یکبار آزمایش پاپ اسمیر انجام دهند. این به این دلیل است که او در معرض خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم است. و با مراجعه منظم به پزشک و انجام آزمایشات. پزشک شما می تواند تغییرات دهانه رحم شما را مشاهده کند و آنها را کنترل یا درمان کند.


[ بازدید : 378 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ يکشنبه 6 اسفند 1402 ] [ 10:50 ] [ رادیو آنلاین ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر