ماسک چیست؟ (انواع، خواص و کاربردها)


ماسک صورت ماسک صورت

پوست سالم یکی از موثرترین عوامل برای اعتماد به نفس هر فردی است. اما برای داشتن پوستی سالم و درخشان چه باید کرد؟ برای داشتن پوستی جوان و شاداب چقدر باید هزینه کنید؟

لطفا به دنبال روش های خیلی پیچیده نباشید. گاهی اوقات می توانیم با روش های ساده و در دسترس سلامت پوست خود را بررسی کنیم. یکی از این روش های ساده و ارزان و البته موثر، استفاده از روش صحیح پوست برای تامین مواد مغذی و مهم پوست، ضمن پاکسازی پوست است.

یکی از این روش ها استفاده از ماسک است و یکی از انواع ماسک هایی که در سال های اخیر بسیار مورد توجه قرار گرفته، ماسک های آماده یا ورقه ای است. مطمئنم در مورد این محصولات آرایشی معروف زیاد شنیده اید. پس با این مقاله همراه باشید تا تمامی نکات مهم مربوط به ماسک های ورقه ای را با هم بررسی کنیم. بد نیست مقاله ساخت ماسک خانگی برای از بین بردن آکنه را بخوانید.

همانطور که از نام آن پیداست، یک ماسک ورقه ای از لایه ای از الیاف، پنبه، سلولز یا خمیر نارگیل ساخته شده است که دارای منافذ کوچکی در داخل است و با مواد مغذی مایع و مواد مرطوب کننده پر شده است. در بسته های تکی یا چندگانه موجود است. بازار وجود دارد.

نمایش ماسک ورق صورت

انواع ماسک های ورقه ای

ماسک ها به طور کلی با توجه به فرم صورت طراحی می شوند، اما برخی از این ماسک ها در اطراف چشم ها، لب ها، بینی، سینه، بیکینی، بازوها یا پاها طراحی می شوند.

چرا باید از ماسک لایه استفاده کنیم؟

کره جنوبی اولین تولید کننده ماسک های ورقه ای آماده بود. یکی از دلایل محبوبیت این ماسک ها استفاده آسان از آنها بود. اما پس از مدتی تاثیر مثبت استفاده از این ماسک ها افراد را به خرید و مصرف بیشتر ترغیب کرد. جالب است بدانید که تاثیر استفاده از ماسک ورقه ای بسیار بیشتر از ماسک های خمیری است که به صورت زده می شود. پزشکان دلیل این امر را ایجاد محیطی تمیز و مناسب برای جذب مواد مغذی می دانند که با زدن ماسک ورقه ای روی صورت ایجاد می شود و از تبخیر آب و پخش شدن مواد جلوگیری می کند.

همچنین بخوانید: RF بهتر است یا هیپوتراپی؟ چگونه پوست را جوان کنیم؟

ماسک های ورقه ای حاوی چه موادی هستند؟

اگر دوست دارید از ماسک های ورقه ای استفاده کنید، پس از بازکردن بسته ماسک با مایعات زیادی مواجه شده اید. درست است بیشتر مواد تشکیل دهنده این ماسک ها آب است. چرا؟

ساده است. وجود آب نه تنها از خشک شدن ماسک جلوگیری می کند، بلکه باعث مرطوب شدن پوست و افزایش جذب و تاثیر مواد مغذی روی پوست می شود.

بیشتر ماسک های ورقه ای حاوی عصاره های گیاهی و ترکیبات آبدوست هستند که به خوبی در آب حل می شوند و جذب پوست می شوند. این ماسک ها علاوه بر آب و عصاره های گیاهی حاوی ترکیبات دیگری مانند بوتیلن گلیکول و دی پروپیلن گلیکول هستند که در واقع ترکیبات مختلف و مشتقات الکلی هستند.

شاید بپرسید چرا الکل؟ آیا الکل برای پوست مضر نیست؟ معمولاً توصیه می شود از شوینده ها یا لوازم آرایشی مبتنی بر الکل استفاده نکنید، اما بهتر است بدانید که همه الکل ها اثر یکسانی ندارند و لزوماً قاتل سلامت نیستند.

به عنوان مثال، بوتیلن گلیکول یک الکل آلی است که در واقع یک مرطوب کننده طبیعی است. علاوه بر این، برخی از ماسک ها حاوی اسید هیالورونیک هستند که به نوعی در محافظت، ترمیم و پاکسازی پوست موثر است.

ماسک ورقه ای چه فوایدی برای پوست دارد؟

بلافاصله پس از استفاده از ماسک ورقه ای، مدت زیادی طول نمی کشد تا شادابی، جوانی، طراوت و خاصیت ارتجاعی را در پوست خود احساس کنید. اما فواید این ماسک‌های دوست‌داشتنی به همین جا ختم نمی‌شود، زمانی که ماسک روی صورت مالیده می‌شود، پوست تا حد امکان آرامش می‌یابد و زمانی که به مرحله ریکاوری می‌رسد، خود را ترمیم و بازسازی می‌کند. بنابراین استفاده از ماسک ورقه ای مناسب می تواند بهترین هدیه برای پوست شما پس از یک هفته پر استرس باشد.

همچنین بخوانید : PRP (پلاکت درمانی) چیست؟ (مزایا و عوارض)

کدام ماسک صورت برای من مناسب است؟

ماسک های ورقه ای انواع مختلفی دارند و هر کدام ارزش غذایی متفاوتی دارند، اما لازم نیست در انتخاب آن ها خیلی دقت کنید. ماسک های ورقه ای به طور کلی برای انواع پوست مناسب هستند و اگر پوست شما خیلی حساس نیست، می توانید به راحتی از این ماسک ها استفاده کنید. بسیاری از این محصولات حاوی مواد مرطوب کننده و شفابخش هستند، اما اثربخشی آنها بسته به مواد مورد استفاده کمی متفاوت است. به عنوان مثال، اگر به دنبال آبرسانی و احیای شدید هستید، ماسکی را انتخاب کنید که حاوی اسید هیالورونیک باشد یا ماسکی با کمپلکس ویتامین C که در روشن شدن و افزایش درخشندگی پوست موثرتر است.

فاصله استفاده از ماسک برگه

خبر خوب این است که می‌توانید با خیال راحت از کودک در فعالیت‌های روزانه‌تان استفاده کنید، چه هوا صاف باشد یا نباشد، چه روز سختی را سپری کنید یا فقط برنامه روزانه‌تان را پر کنید. ، چه در خانه یا خارج از کشور باشید. در خانه می توانید در هر مناسبتی از این ماسک های زیبا استفاده کنید و از مزایای آن بهره مند شوید. با این حال، استفاده از این ماسک ها یک بار در هفته نیز می تواند شما را به سفر سوق دهد.

نحوه استفاده از ماسک های ورقه ای

استفاده از این ماسک ها بسیار آسان است، کافی است بسته را با یک پلک زدن باز کنید، ورقه مرطوب و معطر داخل آن را بردارید و پس از برداشتن پوشش محافظ، ماسک صورت را روی صورت خود باز کنید. کار با این ماسک ها آسان است، اما اگر به هر دلیلی نمی توانید ماسک را روی صورت خود ثابت کنید، می توانید آن را حرکت دهید تا هر قسمت در سمت راست صورت شما قرار گیرد.

پس از آن، برای افزایش اثربخشی ماسک و تکمیل این دوتایی جذاب پوست، از یک غلتک یا غلتک آرایشی برای ماساژ صورت خود استفاده کنید. اگر به غلتک دسترسی ندارید، دست به کار شوید و صورت خود را به آرامی با انگشتان خود ماساژ دهید.

مدت زمان ماندگاری ماسک بر روی صورت بسته به نوع ماسک و برند متفاوت است و معمولاً روی بسته بندی ماسک نشان داده می شود. برای این کار، می توانید قبل از استفاده از ماسک، دستورالعمل ها را مطالعه کنید، اما معمولاً 10-30 دقیقه برای تأثیرگذاری کامل ماسک های ورقه ای کافی است.

همچنین بخوانید : غلتک یخی چیست؟ (مزایا و روش استفاده)

باید یادآوری کنم که ماسک را قبل از خشک شدن باید از روی پوست خود بردارید زیرا در غیر این صورت برعکس عمل می کند، شما گفتید آب را از پوست شما جذب می کند. پوست شما خشک تر است

آیا استفاده از ماسک ورقه ای عوارضی دارد؟

اشتباه نکنید...هدف از ماسک ورقه ای تغذیه و آبرسانی و التیام بخشیدن به پوست است نه پاکسازی یا لایه برداری. بنابراین این ماسک اثری مانند ماسک لایه بردار و پاک کننده نخواهد داشت. در نتیجه تغییری در لایه برداری پوست ایجاد نمی کنند. علاوه بر این در برخی از ماسک های ارزان قیمت و بی کیفیت از سرم هایی استفاده می شود که به سرعت تبخیر شده و رطوبت لایه های عمیق پوست را جذب می کند. من لزوما از ماسک های گران قیمت استفاده نمی کنم، اما لطفا کیفیت را فدای قیمت نکنید، بچه ها!

مرحله بعدی این است که از آنجایی که ماسک سطح پوست را می پوشاند، می تواند باعث افزایش دما شود. این موضوع می تواند برای افراد مبتلا به آکنه کمی مشکل ساز باشد و در عوض باکتری ها را به سطح پوست اضافه کرده و زمینه ایجاد جوش را ایجاد کند. حالا راه حل چیست؟ برای جلوگیری از این امر، توصیه می کنم ماسک های خود را قبل از استفاده در یخچال نگهداری کنید.

برخی از ترکیبات موجود در ماسک ها مانند روغن نارگیل و تخم مرغ نیز می توانند باعث افزایش سبوم و در نتیجه مسدود شدن منافذ پوست شوند، بنابراین حتما قبل از خرید ماسک، مواد تشکیل دهنده آن را بررسی کنید و اگر چربی بیش از حد دارید. خشکی یا حساسیت در مورد پوست خود، قبل از استفاده با پزشک مشورت کنید.

من فاطمه حبشی هستم و ضمن تشکر از همکاری شما با این مقاله، از شما دعوت می کنم برای کسب دانش و آموزش بیشتر و ورود به بازار کار، در دوره های آموزشی آکادمی فلدورا مانند آموزش تمیزکاری چرم شرکت کنید. زیرا

https://fatemehhabashi.com/sheet-mask/


[ بازدید : 1378 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 14 آبان 1401 ] [ 10:59 ] [ رادیو آنلاین ]