قیمت سایت و خانه و خانه در آرواک در قبرس



قبل از بحث در مورد هزینه مسکن در قبرس شمالی، خوب است به عواملی که در مجموع بر هزینه مسکن تأثیر می گذارند نگاهی بیندازیم.

روند عمومی قیمت مسکن در قبرس شمالی

قیمت خانه تحت تاثیر عوامل مختلفی قرار می گیرد که می توان آنها را به دو دسته کلی تقسیم کرد:

داخلی در قیمت آپارتمان در قبرس شمالی یورومای


موقعیت مکانی: موقعیت مکانی یکی از مهمترین عواملی است که بر قیمت آپارتمان تاثیر می گذارد. آپارتمان ها در مرکز و مناطق شلوغ شهر معمولا ارزان تر از آپارتمان های نزدیک ساحل هستند.

متراژ: متراژ آپارتمان یکی دیگر از عوامل موثر بر قیمت است. آپارتمان های بزرگتر گران تر هستند.

تعداد اتاق خواب و حمام: تعداد اتاق خواب و حمام نیز می تواند بر قیمت یک آپارتمان تاثیر بگذارد. آپارتمان هایی با اتاق خواب و حمام بیشتر هزینه بیشتری دارند.

نوع ساختمان: نوع ساختمان نیز می تواند بر قیمت آپارتمان تاثیر بگذارد. آپارتمان های نوساز قیمت بیشتری نسبت به آپارتمان های قدیمی دارند.

ساختمان ها: سازه های ساختمانی می توانند بر قیمت آپارتمان تأثیر بگذارند. آپارتمان هایی با خدمات فراوان مانند آسانسور، استخر و لابی و سایر خدمات گران تر هستند.

شرایط نگهداری: شرایط نگهداری خانه نیز می تواند بر ارزش آن تأثیر بگذارد. خانه های در شرایط خوب قطعا گران تر هستند.

عوامل خارجی در قیمت فروش خانه و آپارتمان

وضعیت اقتصادی: وضعیت اقتصادی نیز می تواند بر قیمت آپارتمان تاثیرگذار باشد. در شرایط اقتصادی بازار رو به رشد املاک، قیمت آپارتمان افزایش می یابد. به عنوان مثال، در دوران کرونا، بازار املاک و مستغلات با رکود و رکود بی‌سابقه‌ای مواجه شد. این انتشار در بازار املاک و مستغلات قبرس شمالی نیز بسیار موثر بوده است.

نرخ ارز: نرخ ارز نیز می تواند بر قیمت خانه تاثیر بگذارد. در زمان تورم، هزینه مسکن افزایش می یابد. زیرا بازار املاک یکی از مهم ترین بازارهای سرمایه گذاری است.

حجم عرضه و تقاضا: حجم عرضه و تقاضا نیز می تواند بر قیمت آپارتمان تاثیر بگذارد. در شرایطی که تقاضا برای خرید آپارتمان بیش از عرضه باشد، قیمت آپارتمان افزایش می یابد. همین لحظه است که در سال های اخیر باعث افزایش قیمت ها در قبرس شمالی شده است. و با تکمیل قطعات ساختمانی و افزایش تقاضا، شاهد رشد بسیار بیشتری خواهیم بود.

قیمت آپارتمان در شهرهای مختلف قبرس شمالی

به طور کلی، قیمت ملک در شمال قبرس در شهرهای ساحلی بالاتر از سایر مناطق است. لازم به ذکر است که تمامی شهرهای قبرس شمالی ساحلی هستند و تنها شهر بدون ساحل در این کشور لفکوشا پایتخت قبرس شمالی می باشد. البته این مقایسه برای مناطق ساحلی سایر شهرها و مناطق غیرساحلی آنها نیز صادق است. این به دلیل محبوبیت مناطق ساحلی برای گردشگری و سرمایه گذاری است. از جمله شهرهای ساحلی شمالی قبرس که قیمت ملک در آنها بالا است به شرح زیر است:

گیرنه: گیرنه یکی از زیباترین شهرهای قبرس شمالی است که در سواحل شمال و شمال غربی این کشور واقع شده است. این شهر به دلیل جاذبه های تاریخی و گردشگری یکی از مقاصد گردشگری محبوب در قبرس شمالی است.

فاماگوستا: فاماگوستا یکی دیگر از شهرهای ساحلی قبرس شمالی است که در سواحل شرقی و جنوب شرقی این کشور واقع شده است. این شهر به دلیل وجود دانشگاه های بین المللی و معتبر یکی از داغ ترین بازارهای اجاره ملک را دارد.

اسکل: (به درستی Eskel تلفظ می شود) یک شهر ساحلی کوچک در شمال شرقی قبرس شمالی است که به دلیل سواحل شنی زیبا یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری و سرمایه گذاری در قبرس شمالی است.

گیرنه و اسکله بالاترین قیمت آپارتمان را در بین شهرهای مذکور دارند. قیمت ملک در گیرنه و ایسکله در حال حاضر حدود 1500 تا 3000 پوند برای هر متر مربع است. قیمت خانه در فاماگوستا حدود 1000 تا 2000 کیلو در هر متر مربع است.

آینده بازار املاک و مستغلات در شهرهای گیرنه و شیل

بر اساس پیش‌بینی کارشناسان، قیمت ملک در گیرنه و حاشیه دریا در سال‌های آینده همچنان افزایش خواهد یافت. این به چندین عامل مربوط می شود، از جمله موارد زیر:

افزایش محبوبیت قبرس شمالی به عنوان مقصد گردشگری و سرمایه گذاری: قبرس شمالی در سال های اخیر به عنوان یک مقصد گردشگری و سرمایه گذاری محبوبیت پیدا کرده است. آنچه در سال های اخیر توجه سرمایه گذاران بین المللی را به قبرس شمالی جلب کرد، مقاله ای بود که در مجله آمریکایی فوربس، مجله تخصصی سرمایه گذاری منتشر شد. در سال 2021، مجله فوربس منطقه ساحلی لانگ بیچ قبرس شمالی را به دلیل ارزش افزوده آن به عنوان بهترین مکان در جهان برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات معرفی کرد. در این مقاله دلایل این انتخاب موقعیت عالی، آب و هوای معتدل، راحتی و گردشگری و همچنین قوانین سرمایه گذاری مطلوب است.

کمبود عرضه: زمین در جزیره قبرس محدود است. این به زودی منجر به افزایش قابل توجه قیمت ملک در قبرس شمالی یورومای خواهد شد.

با توجه به این عوامل، پیش بینی می شود قیمت آپارتمان در گیرنه و اسکاله سالانه بین 10 تا 20 درصد افزایش یابد. قوانین سرمایه گذاری در قبرس شمالی برای سرمایه گذاران خارجی بسیار مطلوب است. سرمایه گذاران خارجی می توانند با خرید ملک در این کشور اقامت دائم قبرس شمالی را دریافت کنند. البته برای 5 سال اول باید گزارش وضعیت سلامت و مالی به پلیس ارائه شود اما بعد از سال پنجم کارت اقامت دائم صادر می شود که باید هر 5 سال یکبار تمدید شود.

آیا آپارتمان خریداری شده است یا یک آپارتمان پیش ساخته؟

پیش خرید آپارتمان و آپارتمان آماده در قبرس شمالی هم مزایا و هم امتیازات ویژه ای را خریداری کنید که در ادامه به آنها می پردازیم. توجه داشته باشید که انتخاب بهترین گزینه به عوامل مختلفی از جمله شرایط مالی، اهداف سرمایه گذاری و تحمل ریسک شما بستگی دارد.

مزایای خرید زود هنگام خانه و آپارتمان در قبرس شمالی

قیمت کمتر: قیمت پیش خرید آپارتمان معمولا کمتر از قیمت آپارتمان آماده است.

قابلیت تغییر طراحی داخلی: خریدار آپارتمان پیش خرید شده می تواند در طراحی داخلی آپارتمان خود تغییراتی ایجاد کند. تغییراتی که شرکت سازنده به صورت رایگان انجام می دهد شامل تغییر رنگ و نوع مصالح ساختمانی نیز می باشد. این تغییرات می تواند ارزش خانه شما را در آینده افزایش یا کاهش دهد.

امکان اخذ اقامت دائم قبرس شمالی: در حال حاضر خریداران آپارتمان های پیش خرید شده می توانند پس از پرداخت پیش پرداخت معادل 35 درصد قیمت ملک، اقامت قبرس شمالی را دریافت کنند. این قانون ممکن است در آینده تغییر کند و تنها افرادی که دارای املاک آماده جابه‌جایی هستند، می‌توانند به آنجا نقل مکان کنند.

سودآوری و افزایش ارزش ملک: افزایش ارزش ملک پیش خرید شده از زمان ساخت پروژه شروع می شود و زمانی که آماده تحویل است به اوج خود می رسد.

مزایای خرید و فروش آپارتمان های آماده در قبرس شمالی

امکان استفاده فوری از آپارتمان: خریدار آپارتمان آماده استفاده فوری از آپارتمان می باشد.

فرصت های اجاره آپارتمان: خریداران خوب می توانند ملک خود را اجاره کرده و اجاره به دست آورند.

امکانات مالی کمتر برای اخذ اقامت: افرادی که آماده مالکیت ملک هستند باید منابع مالی 15000 دلاری را برای اخذ اقامت فراهم کنند و کسانی که قبلاً خانه خریداری کرده اند باید منابع مالی 25000 دلاری را تهیه کنند.

در نهایت انتخاب بهترین راه حل به عوامل متعددی بستگی دارد و بهتر است با توجه به موقعیت و اهداف خود بهترین راه حل را انتخاب کنید.

بودجه خود را در نظر بگیرید: اگر بودجه کمی دارید، خرید آپارتمان از قبل ممکن است بهترین گزینه برای شما باشد.

اهداف سرمایه گذاری خود را تعیین کنید: اگر قصد خرید آپارتمان برای سرمایه گذاری بلندمدت را دارید، خرید آپارتمان از قبل می تواند گزینه خوبی برای شما باشد. زیرا با ارزش افزوده زیادی مواجه خواهید شد.

دانش خود را در مورد پروژه و سازنده افزایش دهید: قبل از تصمیم گیری اطلاعات کافی در مورد پروژه و سازنده جمع آوری کنید.

آمار فوق توسط 101evler، یک سایت مرجع برای جستجوی املاک در قبرس شمالی ارائه شده است. از این آمار رشد قیمت فروش آپارتمان تقریباً 10 درصد در سه ماه، تقریباً 38 درصد در یک سال و تقریباً 40 درصد در سه سال است.


[ بازدید : 123 ] [ امتیاز : 2 ] [ نظر شما :
]
[ سه شنبه 7 آذر 1402 ] [ 7:32 ] [ رادیو آنلاین ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر