اصول رفتار در سالن زیبایی چیست؟



آیین نامه انضباطی به منظور افزایش آگاهی کارکنان از ارزش های سالن، بایدها و نبایدهایی است که اصولاً منجر به سازماندهی سالن می شود که عدم وجود آنها می تواند برای سالن مضر باشد. سود سالن سازماندهی بهتر فعالیت ها و حفظ نظم، ایمنی، سلامت و کیفیت خدمات در بهترین سالن زیبایی تهران و مراکز آرایشی.


نکات مهم در آیین نامه انضباطی

سلامت و بهره وری:

این شامل دستورالعمل ها و اقدامات لازم برای حفظ سلامت و پاکیزگی محیط کار، ابزار و تجهیزات مورد استفاده و مواد مصرفی است.

با استفاده از ابزار:

مقررات مربوط به استفاده از مواد شیمیایی، تجهیزات و محصولات آرایشی برای محافظت از سلامت مصرف کنندگان و کارگران طراحی شده است.

استفاده از ابزار و تجهیزات:

دستورالعمل ها و مقررات مربوط به استفاده صحیح و سالم از لوازم آرایشی و بهداشتی و محصولات آرایشی و بهداشتی مانند بلوکر، پرم و ....

قوانین برای مشتریان:

حقوق و تعهدات مشتریان در رابطه با خدمات، قوانین لغو و بازگشت کالا و خدمات معمولاً در این خط‌مشی تعیین می‌شود.

هدف اصلی از مقررات انضباطی در سالن های زیبایی

هدف اصلی سالن زیبایی ایجاد محیطی بهداشتی، ایمن و حرفه ای برای ارائه خدمات زیبایی به مشتریان می باشد.

وظایف مدیر سالن چیست؟

قوانین را شفاف کنید

ایجاد احساس مسئولیت در قبال قوانین

یک سیستم پاداش و مجازات برای قوانین ایجاد کنید

اجرای خود و اجرای قوانین توسط مدیر

جایگاه سلامت و بهره وری چیست؟

مهمترین نکته در آیین نامه انضباط در سالن زیبایی سلامت و بهره وری است. به معنای مجموعه ای از دستورالعمل ها و قوانین با هدف حفظ نظافت و بهداشت محیط کار و ارتقای کیفیت خدمات ارائه شده در سالن زیبایی است. این مورد شامل:

نظافت و ضدعفونی:

دستورالعمل هایی برای تمیز کردن و ضدعفونی مناسب و منظم تجهیزات، لوازم آرایشی، ابزار و محل کار ایجاد کنید. این اقدامات به جلوگیری از گسترش عفونت و بیماری بین مشتریان و کارکنان کمک می کند.

ذخیره سازی محصولات و مواد:

لوازم آرایشی و نگهداری محصولات در یک سالن مناسب و بهداشتی استفاده می شود. این شامل تاریخ گذاری، نگهداری در شرایط دما و رطوبت مناسب و جلوگیری از اتلاف مواد است.

پوشش محیط کار:

استفاده از تجهیزات حفاظتی مانند دستکش و ماسک توسط کارگران و متخصصان سالن های زیبایی برای جلوگیری از انتقال میکروب ها و ذرات بین افراد.

این موارد با هم به سالن های زیبایی کمک می کند تا محیطی سالم، ایمن و حرفه ای را حفظ کنند و خدمات با کیفیتی را به مشتریان ارائه دهند.

چند نمونه از قوانین اساسی در سالن زیبایی

قانون اول:

افراد باید به موقع در اتاق حضور داشته باشند مثلا ساعت 9 هر سه تاخیر یک روز غیبت محسوب می شود و از حقوق کسر می شود.

قانون دوم:

افراد برای رفتن به مرخصی باید فرم مرخصی مربوطه را پر کنند و در صورت تایید و امضای مدیریت به مرخصی بروند. غایب محسوب می شوند و کارگران در پایان ماه 100 هزار تومان جریمه می شوند.

قانون سوم:

از آنجایی که مشتری رئیس است حتی اگر مشتری اشتباه کند پرسنل حق بدرفتاری با مشتری را ندارند بلکه موظفند با رفتار حرفه ای مشتری را به آرامش دعوت کنند مجازات بدرفتاری با مشتری اخراج است. .

قانون چهارم:

کارکنان باید قبل از شروع روز کاری لباس و آرایش خود را بپوشند.

فرمان پنجم:

پرسنل مجاز به پوشیدن دستبند یا خلخالی که در گوش مشتری صدا ایجاد می کند را ندارند، این کار برای راحتی مشتری انجام می شود.

قانون ششم:

هیچ یک از همکاران حق صحبت با یکدیگر را ندارند. در صورت مشاهده با آنها برخورد می شود.

قانون هفتم:

استفاده از تلفن همراه در زمان حضور مشتری در سالن ممنوع است و فقط در زمان استراحت می توانید از تلفن همراه استفاده کنید.

قانون هشتم:

هیچ یک از کارکنان مجاز به بحث در مورد مسائل مذهبی، سیاسی یا جنسی در سالن با کارکنان یا مشتریان نیستند.

قانون سیری ناپذیر

تمیز، مرتب و خوشبو باشد. هنگام ورود به سالن حتما به بوی بدن و دهان خود توجه کنید.

قانون دهم:

نظافت سالن بر عهده کلیه کارکنان سالن می باشد.

قانون یازدهم:

سیگار کشیدن در سالن ممنوع است.

قانون دوازدهم:

تعقیب سایر مشتریان آنلاین ممنوع است.

قانون سیزدهم

یک آرایشگر تنبل می تواند بر کار تیم تأثیر منفی بگذارد.

از آنجایی که یک نفر همیشه باید کاستی های شخص دیگری را جبران کند و نگذارد آن شخص شما باشید، این که به عنوان یک آرایشگر تنبل دیده شوید آبروی شما را می برد و ارزش آرایشگاه شما را پایین می آورد.

قانون چهاردهم:

کارکنان موظفند قبل از ترک سالن موهای خود را تمیز کنند.

قانون 15:

کاسه رنگ خود را برای تمیز کردن دیگران نگذارید.

قانون شانزدهم

کارکنان حق ندارند جلوی مشتریان فحش دهند و در مورد زندگی شخصی آنها صحبت کنند.

قانون هفدهم:

کارمندان حق ندارند مشتری را برای پاداش به تاخیر بیندازند.

این اقدامات و رهنمودها با همکاری پرسنل و متخصصان سالن زیبایی، بهبود روابط بین کارکنان و مشتریان را تضمین می کند و به محیطی مناسب برای ارائه خدمات زیبایی تبدیل می شود.


[ بازدید : 91 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ دوشنبه 30 بهمن 1402 ] [ 17:33 ] [ رادیو آنلاین ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر