کاربردهای پرینترهای جوهرافشان



چاپگرهای جوهرافشان برای ایجاد تصاویر، قطرات ریز جوهر را روی کاغذ تزریق می کنند. در ادامه عکس های او را ببینید. مهم نیست که کجا این مقاله را می خوانید، نکته اصلی این است که احتمالاً یک چاپگر در نزدیکی خود دارید و اگر چاپگر جوهرافشان باشد، بسیار خوش شانس خواهید بود. پرینترهای جوهرافشان از زمان معرفی آنها در نیمه دوم دهه 1980، عملکرد و محبوبیت خود را افزایش داده اند، در حالی که قیمت ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

پرینتر جوهر افشان چاپگری است که قطرات بسیار کوچکی از جوهر را روی کاغذ می‌ریزد تا یک تصویر ایجاد کند. اگر تا به حال دیده اید که یک تکه کاغذ از چاپگر جوهرافشان بیرون می آید، دیده اید:

قطرات بسیار کوچک هستند (به طور متوسط ​​بین 50 تا 60 میکرون). آنقدر کوچک که ضخامت آنها کمتر از موی انسان (۷۰ میکرون) است.

این نقاط بسیار جمع و جور هستند و رزولوشن 720 x 1440 dpi دارند

این نقاط رنگ های مختلفی دارند که با هم ترکیب می شوند و تصاویری با کیفیت بالا تولید می کنند.

در این مقاله در مورد قسمت های مختلف چاپگر رنگی و نحوه کار این اجزا برای ایجاد تصاویر خواهید خواند. همچنین با مخزن جوهر و کاغذهای مخصوص مورد استفاده در برخی از چاپگرهای رنگی آشنا خواهید شد. ابتدا، ایده خوبی است که نگاهی گذرا به فناوری های مختلف چاپگر بیندازید.

رابطه ای و غیر رابطه ای

چندین فناوری مهم در چاپگرها وجود دارد. این فناوری ها را می توان به دو گروه تقسیم کرد که هر کدام شامل چندین نوع هستند.

تماس: این چاپگرها روشی مبتنی بر کاغذ برای ایجاد تصاویر روی کاغذ دارند. دو نوع تکنیک پیوند وجود دارد:

چاپگر ماتریس نقطه ای (سوزن چاپگر): در این نوع فناوری از سوزن های کوچکی برای ضربه زدن به نواری که با جوهر تماس می گیرد استفاده می شود و باعث حرکت کاغذ در محل تماس با جوهر می شود.

چاپگر کاراکتر: چاپگرهای کاراکتر اساساً ماشین‌های تحریر کامپیوتری هستند. آنها یک توپ یا میله هایی با کاراکترهای خاص (حروف و اعداد) بر روی سطح دارند. کاراکتر مورد نظر روی نوار جوهر ضربه زده و تصویری از کاراکتر به صفحه نمایش منتقل می شود. چاپگرهای حروف برای چاپ متن سریع و دقیق هستند، اما برای استفاده در مناطق دیگر محدود هستند.

تصویر زیر: چاپگر لیزری Holt Packard 4050T

بدون تماس: این نوع چاپگر آوافرهنگ هنگام ایجاد تصاویر با کاغذ تماس پیدا نمی کند. چاپگرهای جوهر افشان در این دسته قرار می گیرند و این دسته شامل چاپگرهای زیر می شود:

چاپگر جوهرافشان: نوع چاپگری که در این مقاله توضیح داده شده است، از نازل هایی استفاده می کند تا قطرات جوهر را مستقیماً روی کاغذ قرار دهد.

چاپگرهای لیزری: این چاپگرها از جوهر خشک (تونر)، الکتریسیته ساکن و گرما برای پاشیدن جوهر روی کاغذ استفاده می کنند.

چاپگر جوهر جامد: این چاپگرها از جوهر پارافین مانندی استفاده می کنند که ذوب می شود و روی کاغذ متمرکز می شود و آن را اعمال می کند.

چاپگرهای تصعید رنگی: چاپگرهای تصعید رنگی دارای ورق شفافی هستند که شبیه یک لایه پلاستیکی شفاف با رنگ های خاکستری، زرد، آبی و قرمز به هم چسبیده است. رنگ های جامد در چاپگرها بر اساس چهار رنگ اصلی استفاده می شود: فیروزه ای، جوهر قرمز، زرد و سیاه (CMYK). هد چاپ بسته به رنگ مورد نیاز از عناصر گرمایشی در دماهای مختلف استفاده می کند. رنگ تبخیر می شود، به سطح صیقلی کاغذ نفوذ می کند و به حالت جامد باز می گردد. برای چاپ هر رنگ، چاپگر از کاغذ عبور می کند و به تدریج تصویر را کامل می کند.

چاپگر موم حرارتی: فناوری چاپ موم حرارتی مشابه تکنولوژی تصعید رنگ یا جوهر جامد است. از نوارهای متناوب رنگ های آبی، سبز، زرد، قرمز و سیاه (CMYK) استفاده کنید. روبان با یک سری سوزن های کوچک گرم شده جلوی سر چاپ حرکت می کند. این سوزن پارافین را ذوب می کند و باعث چسبیدن آن به قسمت سخت کاغذ می شود.


[ بازدید : 1216 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ شنبه 25 آذر 1402 ] [ 11:33 ] [ رادیو آنلاین ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر