5 راه کلیدی برای افزایش نرخ کلیک یا CTR در وردپرس


نرخ کلیک یا CTR یکی از مواردی است که باعث قدرتمند شدن سئوی یک وبسایت می شود؛ برای افزایش نرخ کلیک راه های زیادی وجود دارد که در این مقاله قرار است به 5 راه کلیدی آن بپردازیم.

https://baladshim.ir/%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8-%d9%88-%d8%ae%d8%b1%db%8c%d8%af-%d8%b3%d8%b1%d9%88%d8%b1-%d9%85%d8%ac%d8%a7%d8%b2%db%8c-%d9%84%db%8c%d9%86%d9%88%da%a9%d8%b3-47398

نرخ کلیک یا CTR با توجه به نسبت تعداد کلیک کاربران بر روی لینک سایت به تعداد نمایش آن ها است؛ یعنی ممکن است از هر 100 کاربری که لینک سایت شما را می بیند، 10 کاربر بر روی آن کلیک کنند که در اینجا می توان گفت نرخ کلیک یا CTR سایت شما در آن مطلب 10 درصد است.

راه افزایش نرخ کلیک

اولین و اصلی ترین راه برای افزایش نرخ CTR ارزیابی نرخ CTR های فعلی خواهد بود؛ برای ارزیابی نرخ کلیک می توانید از Google Search Console بهره بگیرید.

شما می توانید فیلتر های مورد نظر خود را برای ارزیابی نرخ کلیک را در گوگل سرچ کنسول اعمال کنید و نتایج را مقایسه کنید.

راه دوم برای افزایش نرخ CTR بهینه سازی عنوان است؛ در واقع اگر شما جایگاه بالایی در گوگل داشته باشید اما عنوان شما بهینه نباشد، به نرخ کلیک بسیار پایینی دست پیدا خواهید کرد.

برای بهینه سازی سعی کنید عناوین را کوتاه و زیر 65 کاراکتر انتخاب کنید؛ بیشتر از این حد، نمی تواند موجب افزایش CTR شود. در مرحله بعد نیز تا جایی که امکانش است، کلمه کلیدی مورد نظر را به اول عنوان بیاورید.

به طور کلی، سعی کنید از کلماتی بهره بگیرید که کاربران برای کلیک بر روی وبسایت شما ترغیب کند.

راه سوم برای افزایش نرخ کلیک بهینه سازی توضیحات متا است؛ همانطور که می دانید، توضیحات متا اصلی ترین مورد برای سئوی محتوا خواهد بود و باید به آن توجه ویژه ای شود.

حداکثر 165 کاراکتر برای این بخش در نظر بگیرید و حتما آن را ترغیب کننده بنویسید؛ لازم به ذکر است که کاربران قبل از ورود به وبسایت، ابتدا توضیحات متای مطلب را بررسی می کنند و اگر مورد رضایتشان بود، بر روی سایت کلیک خواهند کرد.

راه چهارم برای افزایش نرخ کلیک یا CTR بهینه سازی سایت بر روی موبایل است؛ بسیاری از سایت هایی که نرخ کلیک پایینی دارند، قالب و ساختار آن بر روی گوشی‌ ها که بیشترین ورودی گوگل را دارند، بهینه نیستند و همین امر به نرخ کلیک ضربه می زند.

توجه به URL ها نیز راه کلیدی پنجمی است که باعث افزایش CTR سایت شما خواهد شد؛ شما می توانید با انتخاب URL های کوتاه، آن ها را بهینه کنید. البته در پیوند یکتا یا همان یو آر ال ها، بهتر است کلمه کلیدی وجود داشته باشد.


[ بازدید : 1817 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
[ چهارشنبه 3 آذر 1400 ] [ 11:57 ] [ رادیو آنلاین ]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر